Gastenboek

Overdenkingen

Om je geloof te kunnen gebruiken om jezelf en je medemens ervan te overtuigen dat het goed is zo met de Heer te leven. Hoe kun je dit dan uitdragen aan jezelf en aan de ander. Eerst moet je zelf zonder pardon geloven in de Heer zo sterk zelfs dat er nooit maar dan ook nooit twijfel mag of kan ontstaan of het wel waar is.

Waarom is het waar?

Het is waar, omdat je dit niet alleen geloofd, maar dat je ook zeker weet dat de Heer voor jou bestaat. Hoe moeten wij dit dan uitdragen aan mensen die nog niet zover zijn zo te geloven en te weten? Ga niet hoogdravend te werk maar ga in eenvoud zoals ook Jezus in zijn leven zich heeft gedragen.

Daarom ga eerst in je geloof en met vertrouwen Hem eren en vraag Hem om raad hoe je het geloof zou moeten uitdragen en wat de beste manier is die bij jou past. Laat openbaring plaatsvinden in geloof en vertrouwen.

Op dit moment probeer ik ook tot de ontdekking te komen hoe ik de blijde boodschap zou kunnen vertellen en opschrijven.

Na hier over nagedacht te hebben wil ik graag doorgeven dat de grootste boodschap die in de Bijbel staat is, “heb uw naaste(n) lief en heb uzelf lief”, als je in jezelf gelooft hoef je anderen niet te overtuigen, de overtuiging doet op wonderbaarlijke wijze zijn werk.

Als we de Bijbel pakken en een geschreven stuk zoeken om te lezen. Bijvoorbeeld Mattheus 14:22-27 angst, maar ik (God) ben er altijd om jullie te helpen zelfs als het verloren lijkt. Daarom, zeg ik, heb vertrouwen in God. God intiem kennen is vertrouwen hebben in God, zonder daar hoogdravend of magisch over te doen. Laat zien met geloof en daden wat en wie jij bent, sta klaar voor je medemens aan de arme geven is geven aan God. Hij weet wat je doet, omdat jij en Hij verbonden zijn met elkaar.

Hij zegt dan ook draag uit, maar laat je linker hand niet weten wat de rechterhand doet, doe het voor de ander en voor jezelf, dat zijn je daden dit hoef je aan niemand te vertellen. Door deze houding en gedrag word je zichtbaar voor je medemens en zien ze God in jou, zo kun je dus andere mensen overtuigen van de waarheid om in God te geloven. Dat zal zorgen dat zij Hem ook kunnen ontvangen.

Dus dit hoeft niet met toneelspel of overdreven uitroepen te worden gedaan. Nee juist niet, God is een God met een bescheiden gedrag zacht en zonder opdringerigheid. Maar heeft u Hem eenmaal ontdekt dan komt u tot de ontdekking dat alle bescheiden kanten van God u zullen raken, dan staat u intiem met hem en vertegenwoordig je hem zonder blozen of schaamte. Maar in de de volle glorie. Wanneer de Heer in u is dan komen daar daden uit naar voren, zonder dat u deze hoeft te vertellen aan de ander. Ze merken het wel op.

Bekering komt op het moment dat de ander u vraagt wat hij daarvoor moet doen. Zonder dat de ander het van zichzelf weet of begrijpt dat hij aan het “bekeren” is dan is er bekering. Daar is geen gebouw muziekband of preek voor nodig nee, en JA, meerdere gelovigen bij elkaar al vanaf 2 dat is de KERK van God.

Een gebouw is nodig om de mensen die eenmaal bekeerd zijn bij elkaar te houden te onderrichten te vertellen en ook liefde uitdragen. Jouw ervaringen met God, om zo met elkaar voldoende gesterkt te worden om in geloof te blijven. Dan zijn we verbonden met elkaar. “Kerk”.

Het werk van een KERK gaat gewoon door “De Kerk” zijn wij, wij zijn een  licht voor iedereen die dit maar wil zien. Dit kunnen wij uitdragen in elke tijd of situatie en voor wie of waar dan ook! een stralende lamp moet je niet afdekken nee hij moet stralen.  

Zoals ikzelf een Website heb gemaakt om mijn maar ook vooral andermans verhaal, gevoelens of mening te kunnen doorgeven.

Deze site geeft de ruimte je hart te laten spreken, maar ook om je vrienden en anderen uit te nodigen dit ook te doen! Dus voel je aangesproken en schrijf uw stukje hier op deze site voor die ander!

Ga naar gastenboek en doe het!

John van Rest
Spread the love

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *